Opdracht:
Twee kookgekken besloten een bedrijf te starten waarin catering, kookschool en voedingsadvies gecombineerd worden. Tijdens onze kennismaking met deze twee energieke dames begon het direct te borrelen. Een naam, een logo en een huisstijl met genoeg ruimte voor de verschillende producten onder één dak.
Uitwerking:
Catering, kookschool en voedingsadvies met een belangrijke gemene deler; groente staat in de hoofdrol! Dat is een duidelijke boodschap waar vanuit we konden starten met de eerste uitwerking. Nadat de boodschap, positionering en propositie scherp waren zijn we verder gegaan.
Van Boodschap naar Beeld
‘De Groene Pollepel’ een pakkende naam, die helemaal past bij deze groene kookgekken, viel direct in de smaak. En ook de verdere uitwerking van het logo, de huisstijl, de wallpaper met illustraties van groenten en kreten als ‘gezond, lekker, energie’ en de website waren direct een schot in de roos.
Communicatiemiddelen
De basis huisstijl materialen: digitaal brief- en factuurpapier, visitekaartjes, mailhandtekening, wallpaper, website, inrichting social media.
Resultaat:
Een frisse en gezonde uitstraling die helemaal past bij dat wat geleverd wordt! Heerlijke gerechten, professionele voedingsadviezen en inspirerende kookschoolsessies met groente in de hoofdrol!
Na een succesvol jaar van de Groene Pollepel besloten de onderneemsters dat ze de cateringdiensten meer wilden scheiden van het orthomoleculaire voedingsadvies en schakelden daarbij onze hulp in. We bedachten een huisstijl voor ‘de Groene Voedingscoach’ met in zowel naam als beeld een duidelijke link met ‘de Groene Pollepel’ maar meer ruimte om onder een eigen naam verder te bouwen aan het product voedingsadvies.