Opdracht:
Karin Snijders besloot een carrièreswitch te maken van Manager Finance & HR naar voedings- en gedragscoach met haar eigen praktijk. Aan ons de opdracht om de positionering helder te krijgen en DENK SLANK een eigen identiteit te geven.
Uitwerking:
Een brainstorm met Karin “waar het flink waaide” vormde de solide basis voor een succesvolle positioneringsstrategie om de juiste doelgroep te bereiken en om zich duidelijk te onderscheiden van de concurrentie.
DENK SLANK – afvallen zonder dieet. Wordt blijvend slank met persoonlijk advies van coach Karin Snijders!
Doelgroep – vrouw tussen de 30 en 60 jaar woont in Hendrik Ido Ambacht of omgeving, heeft interesse in mindset en ziet er graag verzorgd uit. Ze is sociaal en hecht veel waarde aan haar gezin, familie en vriendschappen en heeft een gezonde levensstijl.
Resultaat:
Van boodschap naar beeld
Logo
Wij maken het liefst beeldende logo’s waarin een diepere laag zit. Uitgangspunten voor dit logo zijn geweest: het slank denken, vitaliteit, een fris en vrolijk gevoel. Het resultaat is een origineel logo in zomerse kleuren met DENK SLANK van een “vette” naar een “slanke” letter. Boven DENK een denkwolkje met daarin een vitale vrouw. Tot slot hebben we de pay-off in een “gezellig” lettertype geïntegreerd in het geheel. Het logo past goed bij Karin en bij haar doelgroep en heeft echt een eigen gezicht. De zomerse, frisse uitstraling van het logo geeft enorm veel inspiratie voor het communicatieconcept.
Middelen
We hebben het concept verder uitgewerkt naar de huisstijl (visitekaartje, briefpapier en mailhandtekening) en vervolgens naar de website.
Fotografie
Om het geheel af te maken hebben we voor de website en social media een serie “zomerse” foto’s gemaakt met Karin en bloemen (niet Karin Bloemen) in een bloemenveld en thuis aan de keukentafel met een gezellige bos bloemen op de achtergrond.